Sunday 6 June 2010

Monday. 1st day in Delta.

Mdm. Sik awal awal lagi dah bagi amaran agar jangan ponteng kelas sebab itulah disiplin yang diperlukan utk menjadi legal practitioner yang berjaya or else KAYA RAYA kotttt~ oppsss~ haha..
sekali lagi dia menyajikan angan-angan yang berupa beberapa perkara sepertinya, kalau praktis dalam area litigasi, dah la susah, lambat kaya, fund pun banyak habis utk research tp kalau conveyancing, cepat kaya, 1 deal agreed makan tahun gerak, duit pun non-stop masuk :)) geeshhhh~ yelah, setelah aku hidup susah sejak form 3(2004) dimana keluarga aku secara rasminya aku istiharkan financially broken, kepala otak aku dah disettingkan untuk menjadi MINTED MINDED. aku x suka hidup susah, aku x suka short off money, sebab, previously, my family was very fortunate dengan kestabilan ekonomi, nak apa dapat! nak pergi mana boleh! well, we does not spend so much material stuff but then we do love to travel, dan hasilnya saya ni sering kali panas buntut kalau duduk kat rumah masa weekend ye. heeee~ and one more weird thing, ehemmm~ im starting to fall in love with Malacca :) after i found a bunch of kids yg seriously loyal to their friendship :)

ok, back to the main title objective, kat sini aku nak cakaplah, kepada law student batch aku yg lain, yg x de subjek sangkut in the previous years, korang jangan la sewenang wenangnya ponteng kelas, tahun 3 maaa, dah nak pergi practise kot... disiplin tak de sekarang, susah la nanti, lawyers life bukan mcm kerani Finance MMU atau pun abang ERU punya lifestyle, setiap hari kerja 9-5pm pax je.. lawyer's life 9-5pm tu silap silap hanya utk setelkan court proceeding je, lain hours korang guna untuk research.. takan nak buat kerja copy paste lg kot masa practise nnt, eh kamon lah! bodoh gila habis beriban kat law school MMU ni kalau skills korang paling mantoff hanyalah copy paste ye... loser gila! bawa bawalah rajin attend class :) makin tua, makin nak mati, makin malas pula korang ye. ingat sponsor terbesar korang tu hidup selama lamanya ke, oh tidakk!~ plzz, demi kebaikkan korg, fikirlah masa depan korang ye :)

overall, academic MMU baru sangat besar dan menarik, dah tukar nama dari academic calendar ke academic planner!

Salam :)

No comments:

Post a Comment