Tuesday 20 July 2010

biological engineering

"most babies are accident, but mine, are going to be design by biological engineering :) creating baby is a new art of living, perfection for the imperfect."

ini adalah status facebook bertarikh 20.july.2010. setelah menonton cerita "my sister's keeper" aku terfikir untuk melalui proses ini setelah berkahwin untuk mendapatkan zuriat. secara am nya, aku akan melalui proses in-vitro (bayi tabung uji) sperm dan ovum dipilih daripada kalangan yang terbaik dan kromosom juga akan dipilih daripada dikalangan terbaik. orang kata, mati, anak dan rezeki adalah rahsia tuhan, hanya tuhan yang tahu. akan tetapi kini dengan adanya teknologi ini, aku percaya, aku dapat memperolehi zuriat yang terbaik sebagai mana aku punya hak memilih dalam pelbagai acara lain. anak-anak itu nanti akan mempunyai persamaan kromoson antara satu sama lain kerana kalau ada hal kesihatan terjadi, persamaan mereka akan memudah carakan pemulihan kesihatan mereka.




dunia ini adalah sangat fancy, daripada ke-fancy-an itu, aku wujudkan sesuatu batu loncatan untuk aku mendapatkan segala yang terbaik. dunia ini anugerah tuhan utk kita terokai :) dan semua kebaikan adalah untuk kita nikmati :)

No comments:

Post a Comment